Naprawa układu zawieszenia Volvo
Bezpieczne i przewidywalne prowadzenie

TYLKO ORYGINALNE SPRĘŻYNY I AMORTYZATORY
Serwis zawieszenia
W Volvo stosowane jest zawieszenie niezależne – obecnie najpopularniejsze, głównie ze względu na prostotę konstrukcję oraz trwałość. Zawieszenie niezależne składa się z dwóch zwrotnic kolumnowych (tzw. kolumny McPhersona z amortyzatorami i sprężynami śrubowymi) i wahaczy poprzecznych. Jego zaletą jest mała masa własna, a także spełnianie podwójnej funkcji: nośno-amortyzującej. Minusem jest natomiast podatność całego układu na przeciążenia.
Jakub Siemieńczuk
Recepcja serwisu
85 651 44 36 wew. 03
serwis.bialystok@nordauto.dealervolvo.pl
Stopniowe zużycie poszczególnych elementów składowych jest czymś oczywistym i normalnym. Podobnie jest również w przypadku części wchodzących w skład zawieszenia – z tą jednak różnicą, iż w tym przypadku bardzo trudno ocenić stopień zużycia lub potencjalne uszkodzenia poszczególnych elementów.
Zazwyczaj w Volvo niedomaganie zawieszenia objawia się stopniowo, np. w postaci utrudnień w utrzymywaniu właściwego toru jazdy, pogorszenia przyczepności czy nietypowych odgłosów podczas skręcania kół (trzeszczenie wydobywające się z górnego zamocowania kolumny). W takich przypadkach musimy jak najszybciej zdiagnozować działanie poszczególnych części zawieszenia. Jest to szczególnie istotne, ponieważ dopiero po zdemontowaniu danego elementu składowego można właściwie określić stopień jego zużycia lub uszkodzenia. Ponadto kontrolę najbardziej newralgicznych punktów zawieszenia powinno się przeprowadzać podczas każdej okresowej wizyty w warsztacie. Odpowiednio szybkie zdiagnozowanie potencjalnych uszkodzeń uchroni nas przed kosztownymi naprawami, jak również zapewni bezpieczeństwo podróżowania.

NAJCZĘSTSZE USTERKI
Przyczyny awarii zawieszenia
Jedną z przyczyn niedomagań układu zawieszenia jest uszkodzenie łożyska kolumny McPhersona. Szczególną uwagę musimy również zwracać na drążki kierownicze, amortyzatory oraz inne współpracujące z nimi elementy, takie jak: osłony, odboje, łożyska, poduszki, talerze oporowe i sprężyny. Nieodzowna jest także okresowa kontrola elementów złącznych zawieszenia, w postaci śrub, podkładek i nakrętek.
Jakub Siemieńczuk
Recepcja serwisu
85 651 44 36 wew. 03
serwis.bialystok@nordauto.dealervolvo.pl