Likwidacja szkód komunikacyjnych w Białymstoku

Liczba pojazdów, jakie przemierzają polskie drogi rośnie szybko i systematycznie. Mimo coraz silniej działających na rzecz rezygnacji z tego środka transportu organizacji ekologicznych – nowe auto to marzenie większości młodych ludzi w naszym kraju.

Duże zagęszczenie ruchu drogowego skutkuje także dużym zagrożeniem wypadkiem lub mniejszą stłuczką. Czy wiesz, jak zachować się w sytuacji, gdy dojdzie do kolizji?

Wypadek na drodze może przytrafić się każdemu kierowcy

Wielu z nas nie myśli o możliwości wypadku, gdy wsiada do samochodu. Jednak, taka możliwość zawsze istnieje, szczególnie w okresach większego natężenia ruchu, czyli we wszystkie większe święta. Jak przygotować się do tego typu zdarzenia?

Od tego, czy uda nam się zgromadzić odpowiednio sprawnie całą wymaganą dokumentację, będzie zależeć decyzja ubezpieczyciela. Likwidacja szkód komunikacyjnych z własnej kieszeni to nic przyjemnego.

Podstawowe sprawy, o jakie trzeba zadbać po wypadku to oświadczenie (spisane na miejscu kolizji), fotografie lub filmy z miejsca zdarzenia potwierdzające szkody oraz ekspertyza rzeczoznawcy.

Oświadczenie i fotografie z miejsca wypadku

Specjaliści z białostockiego serwisu  Nord Auto radzą, aby mieć zawsze na podorędziu kilka długopisów oraz wzór oświadczenia. Wymagane przez daną firmę ubezpieczeniową, przykładowe dokumenty tego typu można bez większego problemu uzyskać bezpośrednio u ubezpieczyciela lub też pobrać z internetu.

Najważniejsze dane, jakie muszą się tam znaleźć to dane z dowodów osobistych uczestników wypadku, ich numery PESEL, jak również dane pojazdów – numery rejestracyjne oraz inne dane z dowodów rejestracyjnych. Jeżeli po kolizji stracimy zupełnie głowę, pamiętajmy o jednym: trzeba koniecznie zadzwonić z miejsca wypadku do ubezpieczyciela.

Niegłupim posunięciem będzie też telefon na policję – nawet w sytuacji, gdy nie ma poważniejszych obrażeń ani ofiar. Policjanci pomogą nam w sytuacji, gdy sprawca wypadku jest nietrzeźwy lub nie zamierza przyznać się do winy, gdy popełnił błąd, który stał się przyczyną kolizji.

Ubezpieczyciel ma 30 dni na wypłatę środków

Jeżeli nasze ubezpieczenie obejmuje holowanie, a nasze auto zostało uszkodzone do tego stopnia, że nie możemy już z niego korzystać, ubezpieczyciel powinien wysłać po nas lawetę.

Gdy dostarczymy oświadczenie i fotografie firmie ubezpieczeniowej, otrzymamy numer szkody – warto zapisać go sobie w kilku miejscach, aby nam nie umknął. Od tego momentu to nim będziemy się posługiwać w kontaktach z ubezpieczycielem.

Zasadniczo, firma w której wykupiliśmy polisę, ma 30 dni na wypłatę odszkodowania. Jeżeli nasze roszczenie nie zostanie uznane – również w ciągu 30 dni powinniśmy otrzymać pisemną informację, zawierającą dokładne wyjaśnienie, dlaczego tak się stało.

Ekspertyza rzeczoznawcy i rozliczenie z firmą ubezpieczeniową

Po wypadku i odholowaniu nasz samochód trafia do warsztatu. Kolejnym niezbędnym krokiem są oględziny rzeczoznawcy. Następnie pozostaje już jedynie rozliczenie z warsztatem za likwidację szkód komunikacyjnych. Może ono przyjąć formę gotówkową lub bezgotówkową.

W tym ostatnim wariancie ubezpieczyciel rozlicza się bezpośrednio z firmą, która dokonuje wszystkich niezbędnych napraw. Możliwe jest także rozwiązanie, polegające na tym, że poszkodowany otrzymuje fakturę z warsztatu samochodowego i na tej podstawie rozlicza się z ubezpieczycielem. O Ile mamy na to wpływ, korzystajmy wyłącznie z usług autoryzowanych serwisów, które współpracują z producentem naszego samochodu.

 

Nie znalazłeś wymarzonego auta? Napisz do nas lub zadzwoń 85 651 44 36
Skontaktuj się z nami

Zapytaj o szczegóły

Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 2 godzin

Więcej › Jeżeli wyrazi Pan/Pani zgodę, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez administratora - Volvo Car Poland sp. z o.o., Warszawa (02-884), ul. Puławska 558/560 (VCP), na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo. Informujemy, że: podanie danych jest dobrowolne, może Pan/Pani w każdej chwili wycofać zgodę (w tym przy użyciu danych kontaktowych administratora lub inspektora ochrony danych), wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem, z inspektorem ochrony danych VCP może się Pan/Pani skontaktować przy użyciu adresu mailowego: globdpo@volvocars.com, odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą podmioty świadczące usługi na rzecz VCP, w tym: dostawcy usług marketingowych i IT, autoryzowani dealerzy Volvo, podmioty z grupy kapitałowej Volvo oraz partnerzy oferujący produkty Volvo Car Financial Services (np. kredyty, leasingi i ubezpieczenia), dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż przez 30 lat, przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przeniesienia (wniosek o realizację tych uprawnień można złożyć pod adresem: https://www.volvocars.com/pl/subject-rights-request-form), a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane również w formie profilowania online i profilowania społecznościowego, które będzie polegało na zbieraniu i agregowaniu Pana/Pani danych w celu stworzenia profilu klienta i przedstawiania materiałów reklamowych i ofert lepiej dostosowanych do Pana/Pani potrzeb. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych w sieci Volvo zamieściliśmy na stronie: polityka prywatności Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa), lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez kontakt głosowy na podany przeze mnie numer telefonu, w tym przy użyciu automatycznych systemów wywołujących. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa) lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności za pomocą poczty elektronicznej, a także za pomocą wiadomości SMS, na podany przeze mnie adres e-mail lub numer telefonu komórkowego. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹

* Dane konieczne do podania w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, przy czym spośród danych: numer telefonu i adres e-mail wystarczy podanie tylko jednej z tych danych wraz z zaznaczeniem odpowiedniej zgody poniżej (druga zgoda jest zgodą na kontakt telefoniczny, zaś trzecia zgoda jest zgodą na kontakt mailowy). Pierwsza z poniższych zgód jest konieczna do zaznaczenia w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, niezależnie od tego, czy podany zostanie numer telefonu czy adres e-mail.

Dealer Nord Auto otrzymał twoją wiadomość

Wszystko poszło zgodnie z planem. Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 godzin.