Volvo EX90 – najbezpieczniejszy seryjny samochód osobowy?

Samochód jest zaprojektowany tak, by rozumiał człowieka i otoczenie, stając się tym samym zapewne najbezpieczniejszym seryjnym samochodem osobowym, jaki do tej pory powstał. Dzięki aktualizacjom oprogramowania i nowym danym umie się uczyć, dlatego z czasem będzie stawał się jeszcze mądrzejszy i bardziej bezpieczny.

VOLVO EX90

Inteligentne wsparcie kierowcy

Zaawansowane urządzenia w postaci sterowanych komputerowo kamer, radarów i lidarów tworzą 360-stopniowy, ciągły obraz otoczenia samochodu.

  • 5 radarów
  • 8 kamer
  • 16 czujników ultradźwiękowych

Czujniki nie męczą się ani nie rozpraszają. Ich zadaniem jest reagować wtedy, gdy na reakcję człowieka jest już o ułamek sekundy za późno. Lidar obserwuje drogę w dzień i w nocy, przy każdej prędkości. Jest w stanie dostrzec niewielkie obiekty setki metrów przed samochodem, co daje czas na poinformowanie kierowcy, reakcję i uniknięcie zagrożenia.

W kabinie nasza niewidzialna osłona jest także obecna. Czujniki i kamery sterowane przez specjalne algorytmy mierzą poziom koncentracji kierowcy. Technologia pozwala EX90 rozpoznać oznaki nieuwagi czy zmęczenia lepiej niż w jakimkolwiek wcześniejszym modelu Volvo.

Samochód zareaguje najpierw lekkim kuksańcem, potem mocniejszym – w razie konieczności. A gdy dojdzie do tego, że kierowca zaśnie za kierownicą, Volvo EX90 zdoła bezpiecznie się zatrzymać i wezwać pomoc.

VOLVO EX90

Unikniesz przypadkowego zamknięcia

Najnowszy, pierwszy na świecie system radarowy ma za zadanie upewnić się, że nikt nie zostanie pozostawiony w kabinie samochodu – przede wszystkim przez roztargnienie, czy pośpiech, których nie brakuje w naszym codziennym życiu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, możesz do nas zadzwonić, nasi handlowcy są do Twojej dyspozycji:

Jacek Dyminkiewicz
Konsultant sprzedaży samochodów
+48 502 778 279
salon.bialystok@nordauto.dealervolvo.pl

Łukasz Andrejczuk
Konsultant sprzedaży samochodów
+48 660 718 107
salon.bialystok@nordauto.dealervolvo.pl

Rozmieszczenie czujników i radarów w Volvo EX90

Samochód, który dba o wszystkich pasażerów

 

W kabinie umieszczono czujniki w kilku miejscach: w konsoli podsufitki, przy lampkach do czytania oraz w bagażniku samochodu. System może wykryć ruch poniżej jednego milimetra w całym wnętrzu samochodu.

Aby objąć jak największą część kabiny i wyczuć, czy w samochodzie zostało dziecko lub zwierzę, radary zostały rozmieszczone w całej kabinie od przodu do tyłu, łącznie z tylnym bagażnikiem.

Nasi specjaliści długo zastanawiali się w jaki sposób poinformować kierowcę o tym, że w kabinie ktoś pozostał. Chcieli, aby powiadomienie było skuteczne, ale nie natarczywe i męczące. Doszli do wniosku, że najlepiej będzie dać znać kierowcy o tym, że ktoś w kabinie pozostał podczas próby zamykania auta.

Jeśli w środku zostanie wykryty człowiek lub zwierzę, samochód pozostanie odblokowany, a na ekranie konsoli środkowej pojawi się przypomnienie, aby sprawdzić, czy w kabinie nie ma pasażerów.

System klimatyzacji samochodu może się uaktywnić, jeśli w kabinie zostaną wykryte osoby lub zwierzęta, aby poprawić ich komfort. Może to również pomóc obniżyć ryzyko hipotermii lub udaru cieplnego.

W nowym Volvo EX90 standardem będzie również technologia rozpoznająca stan kierowcy. Stale aktywny system czujników w kabinie ma proste zadanie: jeżeli rozpozna, że kierowca nie jest w najlepszej formie do prowadzenia pojazdu, samochód może podjąć konkretne działanie, by zapobiec wypadkowi.

Nie znalazłeś wymarzonego auta? Napisz do nas lub zadzwoń 85 651 44 36
Skontaktuj się z nami

Zapytaj o szczegóły

Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 2 godzin
(w godzinach pracy salonu).

Więcej › Jeżeli wyrazi Pan/Pani zgodę, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez administratora - Volvo Car Poland sp. z o.o., Warszawa (02-884), ul. Puławska 558/560 (VCP), na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo. Informujemy, że: podanie danych jest dobrowolne, może Pan/Pani w każdej chwili wycofać zgodę (w tym przy użyciu danych kontaktowych administratora lub inspektora ochrony danych), wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem, z inspektorem ochrony danych VCP może się Pan/Pani skontaktować przy użyciu adresu mailowego: globdpo@volvocars.com, odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą podmioty świadczące usługi na rzecz VCP, w tym: dostawcy usług marketingowych i IT, autoryzowani dealerzy Volvo, podmioty z grupy kapitałowej Volvo oraz partnerzy oferujący produkty Volvo Car Financial Services (np. kredyty, leasingi i ubezpieczenia), dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż przez 30 lat, przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przeniesienia (wniosek o realizację tych uprawnień można złożyć pod adresem: https://www.volvocars.com/pl/subject-rights-request-form), a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane również w formie profilowania online i profilowania społecznościowego, które będzie polegało na zbieraniu i agregowaniu Pana/Pani danych w celu stworzenia profilu klienta i przedstawiania materiałów reklamowych i ofert lepiej dostosowanych do Pana/Pani potrzeb. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych w sieci Volvo zamieściliśmy na stronie: polityka prywatności Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa), lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez kontakt głosowy na podany przeze mnie numer telefonu, w tym przy użyciu automatycznych systemów wywołujących. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa) lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności za pomocą poczty elektronicznej, a także za pomocą wiadomości SMS, na podany przeze mnie adres e-mail lub numer telefonu komórkowego. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹

* Dane konieczne do podania w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, przy czym spośród danych: numer telefonu i adres e-mail wystarczy podanie tylko jednej z tych danych wraz z zaznaczeniem odpowiedniej zgody poniżej (druga zgoda jest zgodą na kontakt telefoniczny, zaś trzecia zgoda jest zgodą na kontakt mailowy). Pierwsza z poniższych zgód jest konieczna do zaznaczenia w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, niezależnie od tego, czy podany zostanie numer telefonu czy adres e-mail.

Dealer Nord Auto otrzymał twoją wiadomość

Wszystko poszło zgodnie z planem. Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 godzin
(w godzinach pracy salonu).