Likwidacja szkód komunikacyjnych w Białymstoku

Liczba pojazdów, jakie przemierzają polskie drogi rośnie szybko i systematycznie. Mimo coraz silniej działających na rzecz rezygnacji z tego środka transportu organizacji ekologicznych – nowe auto to marzenie większości młodych ludzi w naszym kraju.

Duże zagęszczenie ruchu drogowego skutkuje także dużym zagrożeniem wypadkiem lub mniejszą stłuczką. Czy wiesz, jak zachować się w sytuacji, gdy dojdzie do kolizji?

Wypadek na drodze może przytrafić się każdemu kierowcy

Wielu z nas nie myśli o możliwości wypadku, gdy wsiada do samochodu. Jednak, taka możliwość zawsze istnieje, szczególnie w okresach większego natężenia ruchu, czyli we wszystkie większe święta. Jak przygotować się do tego typu zdarzenia?

Od tego, czy uda nam się zgromadzić odpowiednio sprawnie całą wymaganą dokumentację, będzie zależeć decyzja ubezpieczyciela. Likwidacja szkód komunikacyjnych z własnej kieszeni to nic przyjemnego.

Podstawowe sprawy, o jakie trzeba zadbać po wypadku to oświadczenie (spisane na miejscu kolizji), fotografie lub filmy z miejsca zdarzenia potwierdzające szkody oraz ekspertyza rzeczoznawcy.

Oświadczenie i fotografie z miejsca wypadku

Specjaliści z białostockiego serwisu  Nord Auto radzą, aby mieć zawsze na podorędziu kilka długopisów oraz wzór oświadczenia. Wymagane przez daną firmę ubezpieczeniową, przykładowe dokumenty tego typu można bez większego problemu uzyskać bezpośrednio u ubezpieczyciela lub też pobrać z internetu.

Najważniejsze dane, jakie muszą się tam znaleźć to dane z dowodów osobistych uczestników wypadku, ich numery PESEL, jak również dane pojazdów – numery rejestracyjne oraz inne dane z dowodów rejestracyjnych. Jeżeli po kolizji stracimy zupełnie głowę, pamiętajmy o jednym: trzeba koniecznie zadzwonić z miejsca wypadku do ubezpieczyciela.

Niegłupim posunięciem będzie też telefon na policję – nawet w sytuacji, gdy nie ma poważniejszych obrażeń ani ofiar. Policjanci pomogą nam w sytuacji, gdy sprawca wypadku jest nietrzeźwy lub nie zamierza przyznać się do winy, gdy popełnił błąd, który stał się przyczyną kolizji.

Ubezpieczyciel ma 30 dni na wypłatę środków

Jeżeli nasze ubezpieczenie obejmuje holowanie, a nasze auto zostało uszkodzone do tego stopnia, że nie możemy już z niego korzystać, ubezpieczyciel powinien wysłać po nas lawetę.

Gdy dostarczymy oświadczenie i fotografie firmie ubezpieczeniowej, otrzymamy numer szkody – warto zapisać go sobie w kilku miejscach, aby nam nie umknął. Od tego momentu to nim będziemy się posługiwać w kontaktach z ubezpieczycielem.

Zasadniczo, firma w której wykupiliśmy polisę, ma 30 dni na wypłatę odszkodowania. Jeżeli nasze roszczenie nie zostanie uznane – również w ciągu 30 dni powinniśmy otrzymać pisemną informację, zawierającą dokładne wyjaśnienie, dlaczego tak się stało.

Ekspertyza rzeczoznawcy i rozliczenie z firmą ubezpieczeniową

Po wypadku i odholowaniu nasz samochód trafia do warsztatu. Kolejnym niezbędnym krokiem są oględziny rzeczoznawcy. Następnie pozostaje już jedynie rozliczenie z warsztatem za likwidację szkód komunikacyjnych. Może ono przyjąć formę gotówkową lub bezgotówkową.

W tym ostatnim wariancie ubezpieczyciel rozlicza się bezpośrednio z firmą, która dokonuje wszystkich niezbędnych napraw. Możliwe jest także rozwiązanie, polegające na tym, że poszkodowany otrzymuje fakturę z warsztatu samochodowego i na tej podstawie rozlicza się z ubezpieczycielem. O Ile mamy na to wpływ, korzystajmy wyłącznie z usług autoryzowanych serwisów, które współpracują z producentem naszego samochodu.

 

Nie znalazłeś wymarzonego auta? Napisz do nas lub zadzwoń 85 651 44 36

Zapytaj o szczegóły

Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 2 godzin
(w godzinach pracy salonu).

* Pola obowiązkowe

Wpisz swoje imię
Wpisz swoje nazwisko
Wpisz swój numer telefonu
Wpisz prawidłowy adres e-mail (np. jan.kowalski@workmail.com)
Wybierz kategorię
Wpisz wiadomosc

Administratorem Twoich danych osobowych pozostawionych w związku z wiadomością będzie Volvo Car Poland sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ulicy Puławskiej 558/560 (02-884 Warszawa). Więcej ›

Twoje dane osobowe będą przez nas przetwarzane w celu: obsługi sprawy, w związku z którą do nas piszesz. W zależności od przedmiotu przedstawionej sprawy może zaistnieć różna podstawa prawna przetwarzania Twoich danych osobowych. Podstawą prawną przetwarzania może być art. 6 ust. 1 lit. b) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) tj. wiążąca nas umowa lub podjęcie działań przed zawarciem umowy, jeżeli sprawa w związku z którą z nami się kontaktujesz dotyczy łączącej nas umowy lub podjęcia działania na Twoje żądanie przed zawarciem umowy. Podstawą prawną przetwarzania może być również art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. nasz prawnie uzasadniony interes polegający na możliwości udzielania odpowiedzi na kierowane pytania lub przekazywaniu informacji, jeżeli piszesz do nas np. w celu uzyskania informacji o naszych produktach, czy ofercie, a także art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. ciążący na nas obowiązek prawny, jeżeli sprawa, w związku z którą z nami się kontaktujesz, wynika z obowiązujących przepisów prawa, np. w momencie, gdy piszesz do nas z prośbą o realizację prawa, które przysługuje Tobie na mocy przepisów o ochronie danych osobowych. Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe również w celu poprawy jakości świadczonych usług, w szczególności obsługi posprzedażowej. Podstawą prawną przetwarzania w tym celu jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. nasz prawnie uzasadniony interes polegający na możliwości udoskonalania świadczonych przez nas usług, w tym poprawy działania naszego biura obsługi klienta. Ponadto będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w celu możliwości ustalania, dochodzenia i obrony przed roszczeniami, który stanowi nasz prawnie uzasadniony interes. Podstawą prawną przetwarzania w tym celu jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

Przysługuje Tobie prawo do: dostępu do treści Twoich danych oraz prawo ich sprostowania, przeniesienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także - w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją.

Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutajMniej ‹

Więcej › Jeżeli wyrazi Pan/Pani zgodę, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez administratora - Volvo Car Poland sp. z o.o., Warszawa (02-884), ul. Puławska 558/560 (VCP), na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo. Informujemy, że: podanie danych jest dobrowolne; może Pan/Pani w każdej chwili wycofać zgodę (w tym przy użyciu danych kontaktowych administratora lub inspektora ochrony danych), przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; z inspektorem ochrony danych VCP może się Pan/Pani skontaktować przy użyciu adresu mailowego: globdpo@volvocars.com; odbiorcami Pana/Pani danych osobowych mogą być podmioty świadczące usługi na rzecz VCP, w tym: dostawcy usług marketingowych i IT, autoryzowani dealerzy Volvo, podmioty z grupy kapitałowej Volvo oraz partnerzy oferujący produkty Volvo Car Financial Services (np. kredyty, leasingi i ubezpieczenia); dane osobowe będą przechowywane przez czas potrzebny do realizacji naszych celów marketingowych lub do momentu skutecznego wycofania przez Pana/Panią zgody na przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych w tym celu; przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przeniesienia (wniosek o realizację tych uprawnień można złożyć pod adresem: https://www.volvocars.com/pl/subject-rights-request-form), a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych; Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane również w formie profilowania online i profilowania społecznościowego, które będzie polegało na zbieraniu i agregowaniu Pana/Pani danych w celu stworzenia profilu klienta i przedstawiania materiałów reklamowych i ofert lepiej dostosowanych do Pana/Pani potrzeb. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych w sieci Volvo zamieściliśmy na stronie: polityka prywatności. Mniej ‹
To pole jest obowiązkowe
Zaznacz formę kontaktu
Zaznacz formę kontaktu

1 Zgoda konieczna, aby Volvo Car Poland sp. z o.o. mogła przetwarzać Pana/Pani dane osobowe w celach marketingowych i miała możliwość przekazywania Panu/Pani treści o tym charakterze.

2 Zgoda konieczna, aby Volvo Car Poland sp. z o.o. mogła przekazywać Panu/Pani treści marketingowe poprzez kontakt telefoniczny w formie połączeń głosowych.

3 Zgoda konieczna, aby Volvo Car Poland sp. z o.o. mogła przekazywać Panu/Pani treści marketingowe poprzez wiadomości e-mail/SMS.

Bez zgody oznaczonej 1 oraz co najmniej jednej ze zgód oznaczonych 2 i 3 nie będziemy mogli przekazywać Panu/Pani treści dotyczących produktów oraz usług marki Volvo wskazanymi powyżej kanałami komunikacji.

Dealer Nord Auto otrzymał twoją wiadomość

Wszystko poszło zgodnie z planem. Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 godzin
(w godzinach pracy salonu).